AMP Groep is opgericht in 2000 en gespecialiseerd in bezorging en identificatie. Denk aan het thuisbezorgen van paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen en medicijnen. Of het identificeren van klanten via een app. MKB Schoon is schoonmaakpartner van het bedrijf. Agnes Nijhof is HR-manager bij AMP Groep en kwam door haar eerdere rol als officemanager in contact met MKB Schoon: “Dat is nu ruim 7 jaar geleden, maar onze samenwerking loopt al langer. Vanaf het begin ben ik tevreden over de manier van samenwerken en de werkwijze.”
Kwaliteit bespreekbaar maken
Naast de reguliere schoonmaakwerkzaamheden maakt AMP Groep gebruik van de specialistische diensten zoals glasbewassing en vloeronderhoud. Dat gebeurt op regelmatige basis en wordt altijd aangekondigd, zodat het bedrijf goed ingelicht is over de werkzaamheden. Voorheen was AMP Groep gevestigd in Utrecht in een kleiner pand. Nu zit het bedrijf in Houten en is het pand ruimer. MKB Schoon is op die manier mooi meegegroeid en is nog altijd de schoonmaakpartner van het bedrijf. Agnes: “De kwaliteit van de werkzaamheden is bespreekbaar en we staan hier regelmatig bij stil tijdens de evaluaties. Wijzigingen worden tijdig doorgegeven. Zo weten we precies wie en wat we mogen verwachten en kunnen we zelfs onze voorkeur voor een schoonmaker aangeven. Met vragen kan ik direct terecht bij onze contactpersoon. Er wordt adequaat gehandeld en teruggekoppeld. Daarom kan ik MKB Schoon ook aanbevelen aan andere bedrijven die op zoek zijn naar een schoonmaakpartner.”“De korte lijnen, het meedenken en de soepele communicatie geven goed weer wat wij zoeken in een schoonmaakpartner.”
Verdeling en route schoonmaakwerkzaamheden
Het pand van AMP Groep in Houten bestaat uit onder andere ruimtes met flexplekken, het Klant Contact Center, de afdelingen ICT en Marketing, de administratie, de directie en ook een uitgebreide kantine, magazijn en een speciale opleidingsruimte. Zo’n 85 fte is werkzaam bij het bedrijf en voor de coronaperiode ook voor een groot deel aanwezig op kantoor. Tel daar de bezorgers op zzp-basis bij op en het pand zat vol. Nu wordt er gebruik gemaakt van flexplekken en blijven de bedrijfskantine en het magazijn plekken waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt. Met name in de kantine ligt ook de behoefte voor de schoonmaakdiensten. Agnes: “Onze bezorgers lopen in en uit het magazijn en pakken hun spullen in, maken gebruik van de toiletten en halen graag koffie in de kantine. Schone ruimtes en oppervlaktes zijn dan wel gewenst. Elke dag wordt er schoongemaakt door een schoonmaker die we goed kennen. Dat is belangrijk, want zo weten wij wat we aan elkaar hebben en worden verwachtingen uitgesproken.”“Na de aankondiging van de aangescherpte hygiënemaatregelen in de coronaperiode kwam MKB Schoon meteen in actie.”
Vanuit MKB Schoon is er voor de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden één persoon aanwezig. Er is sprake van een goede verdeling en route die de schoonmaker volgt. Agnes waardeert ook het meedenken van de schoonmaker “Hoewel de schoonmaak iets is aangepast door de huidige coronaperiode, blijft MKB Schoon meedenken en ontvang ik zelfs tips van onze vaste schoonmaker. Deze persoon heeft er oog voor en weet precies wat nodig is om een optimaal resultaat te bereiken. Het meedenken is een belangrijke pijler die ons het vertrouwen geeft dat er wordt nagedacht over het proces en dat we altijd de beste kwaliteit mogen verwachten.”
Delen
